1 lut 2012

Pielęgnacja włosów z kosmetykami naturalnymi

Zacznę od tego, że staram się, żeby w moim kuferku znalazło się coraz więcej zdrowszych, naturalniejszych kosmetyków i przede wszystkim nie testowanych na zwierzętach. Nie chcę pisać o rzeczach oczywistych, jednakże zadziwia mnie jak mała jest wiedza ludzi na temat składu kosmetyków

 Modelka : Ja, Fotografka : Sabina C. Nie wolno kopiować!

Weźcie do ręki pierwszy lepszy szampon. Co ma w składzie? Czy obiecywane olejki, wyciągi z ziół są na pierwszych miejscach? Czy zawierają Sodium Laureth Sulfate? Czy jesteś pewna, że dana firma znajduje się na liście tych, które nie testują kosmetyków na zwierzętach?

Niestety, bardzo rzadko zwracamy uwagę na tak ważne rzeczy. Popularne firmy kosmetyczne, takie jak Loreal, Garnier, Max Factor, Herbal Essence...łatwo dostępne w każdej drogerii, zapewniają o cudownym działaniu ale pomijają ważną kwestię : testują kosmetyki na zwierzętach! Nie wiesz jak to wygląda, wydaje Ci się,że to nic złego? Poczytaj, zobacz filmiki...

Co to jest SLS? Detergent, środek powierzchniowo czynny dodawany do większości kosmetyków, ze względu na swoje właściwości głęboko oczyszczające.Niestety te pozornie proste substancje, często stosowane, mogą prowadzić do poważnych podrażnień skóry, niektórzy twierdzą nawet, że substancje SLS są rakotwórcze.
Myjemy więc głowię co dziennie lub co parę dni środkiem, który im częściej stosowany tym gorzej działa na skórę naszej głowy. Stąd swędzenie, łuszczyce, małe krosteczki, które chcemy jak najszybciej rozdrapać. Oczywiście każdy ma inną skórę, co oznacza, że każdy może inaczej reagować, a także w wolniejszym lub szybszym czasie.
SLS dodatkowo mocno wysusza skórę i nasze włosy. 



Szampon

Niektórym obojętny jest los zwierząt, łatwo poddają się reklamie, ufają wielkim firmom kosmetycznym. Denerwuje mnie ta obojętność ludzi. Możesz z tym coś zrobić więc zrób. 
Jeśli zależy Ci na bezpieczeństwie zwierząt oraz Twojej skóry,  lepszej kondycji Twoich włosów, czytaj dalej. Wypowiedź się jednak, jeśli uważasz, że jest to temat niepotrzebny.

Szampon idealny to dla mnie ten, który nie narazi ani zwierząt ani mojej skóry czy włosów. 

. Trzeba pamiętać jednak o tym, że decydując się na kosmetyki naturalne, musisz wiedzieć, że Twoja skóra musi pierw odzwyczaić się od wcześniejszych, chemicznych produktów. U niektórych trwa to miesiąc u niektórych dłużej, więc jeśli umyłaś głowę parę razy i nie widzisz poprawy - daj jeszcze czas szamponowi odżywce czy innemu kosmetykowi. Szampony naturalne często mniej się pienią.

  • Alterra szampon dodający objętości, Papaja i bambus

Kosmetyki Alterra posiadają prestiżowe certyfikaty takie, jak: Vegan - kosmetyk zawiera wyłącznie roślinne składniki czy BDIH - nietestowane na zwierzętach oraz złożone z naturalnych surowców z kontrolowanych upraw ekologicznych lub dzikich zbiorów. .
Dodatkowo część z nich otrzymała wyróżnienie, znak – ÖKO-test- produkt wypadł bardzo dobrze w testach porównawczych magazynu konsumenckiego Oko-Test. Magazyn ten istnieje od 20 lat, w tym czasie zdołał przetestować ponad 60 000 produktów z różnych dziedzin życia. .

Szampony Alterry posiadają certyfikat Vegan, mamy więc pewności, że nie są testowane na zwierzętach :)

Cena ok.6zł
  •  ECO COSMETICS Szampon regenerujący 
Posiada certyfikat Vegan. Głównie do włosów zniszczonych i farbowanych. Marzy mi się  go testować, więc recenzja na pewno się pokaże. Ekstrakt z mirtu stymuluje skórę głowy, ekstrakt z gingko pobudza krążenie oraz regenerację komórek. Wyciąg z liści oliwnych poprawia elastyczność i nawilża skórę i włosy. Olej z pestek granatu i olej jojoba wspomagają regenerację i rewitalizują włosy.

Cena : Ok.20zł za 200ml

Modelka : Ja, Fotografka : Sabina C. Nie wolno kopiować!

Odżywki, maski, olejki...

Często zawierają silikony, które  należą do substancji o działaniu kondycjonującym, powodują jednak oblepianie i obciążanie włosów oraz utrudniają dostęp substancji odżywczych wgłąb włosa.
Do najpopularniejszych silikonów występujących w kosmetykach zalicza się:
Dimethicony, silicone rubber, silicone latex, latex, dimethyl silicone, simethicone, dimethyl polysiloxane, dermafilm, silbar, dimethicream, poly(dimethylsiloxane), methyl silicone, dimethicone 350, good-rite, cyclomethicone

  • Ziaja, maski do włosów
  Ja mam do włosów farbowanych, skład jest przyjemny ze względu na zawarcie w nij oleju rycynowego i słonecznikowego. Znajduję się też silikon dimethicon, ale nie musimy się go obawiać, ponieważ jest on łatwo rozpuszczalny w wodzie przy użyciu naturalnego szamponu. Daltego producent piszę, by maseczkę nakładać przed umyciem włosów. Używam jej dotąd 3 razy i już widzę poprawę. Włosy zdrowo się błyszczą, nie plączą i są mniej suche. Na pewno będę ją testowała dalej.


  • Najlepszą metodą na w pełni zdrową, bezpieczną odżywkę lub maskę są olejki : 

    Nabłyszczająca maska do włosów

    Łyżkę olejku kokosowego ( można kupić w sklepie ze zdrową żywnością ) połączyć z 3 łyżkami śmietany. Miksturę wetrzeć w pasma. Owinąć głowę ręcznikiem. Po ok.30 minutach umyć głowę łagodnym szamponem.  Olej kokosowy idealnie regeneruje, nabłyszcza i nawilża włosy.

     

    Odżywka żółtkowo - rycynowa

    Mieszamy ze sobą: żółtko, 30g oleju rycynowego, łyżeczkę droiżdży, kilka kropel soku z cytryny i łyżeczkę odżywczego balsamu do włosów. Odżywkę dokładnie wcieramy we włosy i skórę głowy. Na pół godziny zakładamy folię i ciepłą chustkę lub turban. Potem myjemy włosy szamponem ziołowym. Maseczka cudownie odżywi włosy, zregeneruje końcówki i sprawi, że włosy będą zdrowo błyszczeć
Szybka odżywka z olejku rycnowego

Olej rycynowy jest idealny na zniszczone końcówki!  Włosy bardzo dobrze tolerują olejek rycynowy z racji jego powinowactwa do keratyny, która jak wiemy jest podstawowym budulcem włosa ludzkiego. Przed umyciem nałóż na końcówki włosów olejek rycynowy i weź ciepłą kąpiel. Ciepło pozwala na szybsze wniknięcie olejku do włosa. Pamiętaj, że jest on tłusty, więc jeśli chcesz się go szybko pozbyć nałóż go tylko na końcówki, by nie przetłuścić całych włosów!

Maska z oleju rycynowego
 Olej rycynowy wtarty w skórę głowy pobudza cebulki włosów do wzrostu i wzmacnia włosy.Najlepiej zrobić masaż olejkiem przed snem, a następnie rano umyć włosy. Dla tych co mają dużo czasu :)



Na pewno nie zawarłam wszystkich ważnych informacji w tej notce, ale starałam się napisać o tym, do czego sama się stosuje lub podać kosmetyki, których używam. To dopiero mój początek w wymienianiu kosmetyków na naturalniejsze, ale jestem już przekonana, że to dobry wybór. Na pewno pokażę wam kiedyś jak pomogły :)
Zapraszam do wypowiedzenia się w komentarzach na temat kosmetyków naturalnych do włosów. Co posiadacie, co możecie polecić a czego nie?

Bardzo dziękuję http://projektdenko.blogspot.com/ za cudowny prezent :) :* Dostałam olejek do ciała Alterry, którego recenzję zobaczycie niedługo. Już po dwóch użyciach mogę powiedzieć, że jest to produkt dla mnie.

17 komentarzy:

  1. Dzięki wielkie Marta! Mi się na bank przyda bo z moimi końcówkami to jest jakiś koszmar :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak z moimi :) Moja historia z olejkami dopiero się zaczyna ale już widzę poprawę :) Np. olejek rycynowy dotychczas używałam tylko na rzęsy, jest niezawodny.

      Usuń
  2. swieta racja z tymi silikonami, mnie po nich zaczely strasznie prztuszczac sie wlosy i dopiero od niedawna poprawila sie ich kondycja...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmieniłaś kosmetyki? :) Jeśli możesz coś polecić, chętnie przeczytam.

      Usuń
  3. Świetna notka, bardzo dobrze przygotowana! Ukłony z mojej strony:).

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję! Mam nadzieje, że każdy znajdzie coś dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję za tego posta! Super opracowany! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, mam nadzieje, że pomógł :)

      Usuń
  6. Bardzo dobrze, ze dzielisz się taką wiedzą :) Ja spisałam sobie te parę metod na zrobienie maseczki.
    W swoim szamponie znalazłam Sodium Laureth Sulfate i Sodium Lauryl Sulfate :P to w sumie nie wiem co oznacza ten drugi.
    Ale nie dziwi mnie, że nikt nie czyta składu kosmetyków, nie rozumiem czemu Ty się temu dziwisz:P... Przecież to tak jakby budowlaniec dziwił się, że zwykły laik nie sprawdza gęstości pozornej cegły przy budowie domu :D
    Po łacinie, co z tego że przeczytam skład, jeśli nie mam szans zrozumieć, co w nim zawarto, póki nie interesuje mnie ten temat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrót SLS dotyczu obu tych substancji, cytując jedną ze stron w internecie " To związki chemiczne powodujące lepsze pienienie się produktu, do którego są dodawane. Powodują przesuszenie skóry, zaburzają wydzielanie łoju i potu, podrażniają skórę, wywołują świąd i wypryski. " :)

      Dziwię się temu, bo wg. to normalne, że powinniśmy wiedzieć czego używamy. Ja zawsze czytam skład, tak samo jak lubię wiedzieć co ma ile kalorii. Jeśli mamy świadomość, że producenci kłamią, to sami powinniśmy sprawdzać dany kosmetyk i przekonać się, czy jest on faktycznie taki, jak reklamują.

      Ta obojętność ludzi to sprawa, której ja nigdy nie zrozumiem. Jeśli każdego interesuje, żeby być zdrowym i pięknym, to dlaczego nie robi nic, żeby tak było? Dlaczego tak łatwo dajemy się zwieść reklamom? I spawa najważniejsza, dlaczego stoimy bezczynnie koło masowych, okrutnych zabójstw bezbronnych zwierząt?
      Ludzie sami sobie szkodzą, sami są sobie winni i większość nawet z tego nie zdaje sobie sprawy!

      Usuń
    2. świetny post!;) O tym SLS to wcześniej nawet nie słyszałam, a co do testowania kosmetyków na zwierzętach- jestem i zawsze byłam temu przeciwna!

      Usuń
  7. Zgadzam się w 100%, powinniśmy wiedzieć, co kupujemy, a tak nie dość, że szkodzimy sobie to wspieramy okrutne i bezsensowne testy na zwierzętach. Nasze wybory zakupowe w dużej mierze kształtują obraz świata, bo światem niestety rządzi pieniądz...

    OdpowiedzUsuń
  8. Włosomaniactwo stopniowo dopada i mnie i również jestem za tym, by naturalnie dbać o włosy, które przecież są wizytówką kobiet :-) Mam pytanko odnośnie Twoich włosów, bo napisałaś gdzieś, że przedłużasz włosy i stąd moje pytanie. Czy metoda, którą stosujesz nie obciąża/niszczy Twoich naturalnych włosów? Czy skóra głowy dobrze to znosi? I jeszcze jedno... wyczytałam, że używasz olejku rycynowego... W jaki sposób go nakładasz na skalp głowy? Ja mam z tym nie lada problem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w trakcie przygotowywania osobnej notki na ten temat :)
      W skrócie : olej rycynowy nalezy wymieszać z innym - nawilżającym, najlepiej nakładać na zwilżony hydrolantem lub wodą włosy.
      Co do przedłużania : w pewnym stopniu obciąża włosy więc należy trzymać się paru żelaznych zasad a także bardzo dbać o sklap.

      Pozdrawiam i zapraszam niedługo na notkę w tym temacie :)

      Usuń
  9. Witam, chciałam się odnieść do wątku o testowaniu kosmetyków na zwierzętach. Otóż firmy, które umieszczaja na opakowaniach kosmetyków charakterystyczny (tak pożądany przez nas) znak informujący że ich produkty nie są testowane na zwierząetach, tak naprawdę nabijaja nas w butelkę, wykorzystując naszą niewiedzę w tym temacie. Prawda jest taka że w Unii Europejskiej zakazane jest produkowanie kosmetyków testowanych na zwierzętach, nawet komponowanie kosmetyków z półproduktów, które były testowane w ten sposób (nawet na innych kontynentach gdzie jest to dozwolone) jest u nas zakazane od roku 2009!! Więc wszystkie kosmetyki które można kupić w Unii Europejskiej są etyczne pod tym względem! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego więc niektóre firmy udzielają czystej, konkretnej informacji na temat, że nie testują kosmetyki (i posiadają ku temu odpowiednie dokumenty) a niektóre firmy tego nie robią, a wręcz nie odpowiadają na pytania konsumentów?

      Usuń
  10. Moim odkryciem jest mieszanka oliwy z oliwek (ok. pół szklanki) oleju rycynowego (ok. łyżki), dowolnych olejków firmy Alterra (ok. 3 łyżki) i od czasu do czasu soku z połowy cytryny. Całość nakładam na włosy na ok 2 godziny i zawijam je w ciepły ręcznik.
    No i polecam mycie włosów w chłodnej wodzie-czerwone i rude farby mniej się wypłukują, a włosy prawie całkowicie przestają się elektryzować.

    OdpowiedzUsuń