27 kwi 2012

Szampon nawilżający Alterra Granat i Aloes

  Dbanie o włosy bez użycia popularnych szamponów i odżywek z SLS na rzecz naturalniejszych zaczęłam od lutego, tydzień później przestałam używać suszarki.  Zaczęłam też olejowanie włosów. Niestety nadal używam prostownicy i nie wyobrażam sobie życia bez tego :(


Szampon  Alterry jest elementem mini kuracji nawilżającej tej firmy, zaliczamy do niej również odżywkę i maskę, o których niebawem także pojawi się notka.Produkty te testuję od niecałych dwóch miesięcy.

 Przepraszam, nie mam dzisiaj dla was profesjonalnych zdjęć ;P

 Włosy myję codziennie, przed tym szamponem używałam przeróżnych, przy końcu szamponu Ziaji do włosów farbowanych. Szampon nawilżający Alterra jest zdecydowanie najlepszym wśród wszystkich, które zużyłam.

Przede wszystkim :
- nie jest testowany na zwierzętach :))
- nie plącze włosów
- mimo żelowatej konsystencji łatwo się nakłada 
- pięknie pachnie, wiem, że są różne opinie na ten temat - ja jednak jestem zwolennikiem tego zapachu :)
- włosy są po nim gładkie i świerze
- nie podrażnia mojej skóry
- nie przesusza moich włosów ale trudno mi stwierdzić czy faktycznie nawilża
- nie powoduje u mnie łupieżu i innych nie przyjemnych rzeczy
- ma przyjemny skład, ale... nie najlepszy. 

I przy tym ostatnim się zatrzymajmy, tutaj dokładniejsza rozpiska składników

Aqua- woda
Lauryl Glucoside - Substancja łagodna dla skóry, łagodzi ewentualne drażniące działanie wywołane przez anionowe substancje powierzchniowo czynne na skórę. Substancja myjąca - usuwa zanieczyszczenia z powierzchni skóry i włosów. Emulgator, składnik umożliwiający powstanie emulsji
(!)Sodium Coco Sulfate - alternatywa dla SLS, Jest delikatniejszy dla skóry! Jednkaże zdecydowanie można by się pozbyć tej substancji.
 cocamidopropyl Betaine - może powodować alergie.
 Glycerin - Wiąże wodę w skórze i ułatwia przenikanie innych substancji do skóry, alkohol.
Lauroyl Sarcosine, - ma właściwości myjące.
Punica Granatum Extract*, - pochodzące z upraw ekologicznyc, granat. Zawiera między innymi  witaminę C Łagodzi stany zapalne, nawilża i odżywia.
Aloe Barbadensis Extract* - pochodzące z upraw ekologicznyc. Aloes, znany ze swych dobroczynnych cech, łagodzi, nawilża oraz wzmacnia nasze włsoy. 
Acacia Farnesiana Extract,- Akacja, używana w leczeniu rozmaitych schorzeń skórnych. Regeneruje i odżywia, ma też piękny zapach.
Hydroxypropyl - to wypełniacz, środek przeciwzbrylający i emulgator.
Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, - antystatyk tworzący na włosach ochronną powłokę, dodatkowo ma również właściwości odżywcze, wygładza, wzmacnia włosy i ułatwia rozczesywanie
Alcohol - pochodzący z upraw ekologicznych
Parfum,Linalool, Limonene,  Geraniol, CitronellolCitral- naturalne olejeki eteryczne 


Substancje, które wydają mi się w porządku zaznaczyłam odcieniami zieleni. Zółte to te, których nie jestem pewna ale sądzę, że są przydatne. Czerwone to te, których nie chciałabym w składzie.

Oprócz SCS i Alkoholu do minusów zaliczam również małą wydajność, jednakże za tą cenę i tak nie jest to tragedia :)

Skończyłam już szkołę średnią! Trzymajcie kciuki za maturę :)

Szukam dalej szamponu idealnego, takiego, który miałby całkowicie bezpieczny skład i nie był testowany na zwierzętach. Czy taki istnienie? :))



7 komentarzy:

  1. Hm, dobre pytanie . ;) Wybór szamponów jest naprawdę ogromny,ja używam Head & Shoulder bardziej szperam wśród odżywek albo masek .
    Kolejny produkt z Alterry zebrał pozytywne oceny.
    Pozdrawiam i zapraszam ;)
    http://cherrylassie.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, Head & Shoulder dla mnie odpada ;) Nawet chłopaka namówiłam, żeby przestał stosować. Niestety firma ta testuje na zwierzętach, równie dobre szamponu przeciwłupieżowe można znaleźć bez tego ^^

      Usuń
  2. Witaj,
    czym farbujesz włosy?
    Odcień i marka farby. ;)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) Kolor zawsze wybieram wiśniowy, uwielbiam ten odcień czerwieni. Marki jednak różnie - obecnie Wellaton, aczkolwiek zmieniam i wciąż szukam idealnej - najlepiej nie testowanej na zwierzętach.

      Usuń
  3. Mimo iż nie farbuje włosów używam Elseve kolor vive wydoby z nich naturalny kolor

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten szampon z Granatu i Aloesu pachnie bardzo ładnie :)

    OdpowiedzUsuń