3 maj 2012

Alterra - Granat i aloes : maseczka i odżywka

Dzisiejszemu postowi będą towarzyszyć zdjęcia z sesji zdjęciowej, w której miałam okazję ostatnio uczestniczyć jako wizażystka :) Modelowała piękna zdobywczyni licznych  medali w Mistrzostwach Polski, Europy i Świata w biathlonie, obecnie mamusia : Tifanny Tyrala, Fotografowała, znana już wam : Klaudia Polańska



Wracając do pielęgnacji włosów, kontynuacja poprzedniej notki :

Alterra - Granat i aloes - maska nawilżająca do włosów suchych i zniszczonych :


Kupiłam ją ze względu na dobre działanie odżywki z tej samej linii i nie zwiodłam się :) 
Nie rozpisywałam wszystkich składników, ale jeśli nie jesteście czegoś pewne to spokojnie można "wygooglać". Jak w poprzedniej notce, zielonym kolorem zaznaczyłam składniki bezpieczne i dobroczynne dla naszych włosów oraz skóry, pomarańczowym te, których nie jestem pewna i czerwonym te, których bym się pozbyła : 

Aqua,
Alcohol - :(
Cetearyl Alcohol
Stearamidopropyl Dimethylamine,
Glycerin,
Glycine Soja Oil*, składniki pochodzące z upraw ekologicznych
Sodium Lactate - mleczan sodu, środek zwilżający. Ma także właściwości antybakteryjne i nawilżające.
Punica - granat
Granatum Seed Oil*, Butyrospermum Parkii Butter, Carthamus Tinctorius Oil, Ricinus Communis Oil - składniki pochodzące z upraw ekologicznych
Ricinus Communis Oil (olej rycynowy),Acacia Farnesiana Extrakt(ekstrakt z akacji),  Punica Granatum Extract, Aloe Barbadensis Extract - składniki pochodzące z upraw ekologicznych
Panthenol
Panthenyl Ethyl Ether- działa antystatycznie
Lauroyl Sarcosine - łagodny detergent,
Hydroxyethylcellulose - zagęstnik, zwiększa lepkość preparatu, dzięki czemu wpływa także na stabilność piany.
Helianthus Annuus Seed Oil(olej słonecznikowy)
Ascorbyl Palmitate,  Tocopherol- Zapobiega lub w znaczny sposób ogranicza szybkość zachodzenia procesu utleniania zawartych w kosmetyku składników tłuszczowych, np. niektórych cennych olejów roślinnych. Dodatek antyoksydantów zapewnia trwałość produktów
Parfum, Linalool, Limonene, Citronelloll, Citral - naturalne olejki eteryczne 

Po domowych, moja ulubiona maseczka do włosów! Świetnie nawilża, jednakże zawartość alkoholu w składzie mnie przeraża...nie zaszkodzi jednak, jeśli nie będziemy jej stosować co dziennie ;) Po użyciu włosy idealnie się rozczesują, pięknie pachną, lepiej się układają oraz są gładsze. W moim przypadku raz w tygodniu wystarcza, oczywiście wraz z olejowaniem włosów ;)  Maska świetnie nadaje się też do mieszania z półproduktami, olejami...
 
Modelka : Tiffany Tyrala,  Zdjęcie : klaudiapolanska.blogspot.com, Makijaż&włosy : ja

Alterra - Granat i Aloes - Odżywka nawilżająca :

 Aqua
Alcohol
Stearamidopropyl Dimethylamine - a dzięki zmniejszaniu napięcia powierzchniowego ułatwia rozprowadzanie kosmetyku
Glycerin
Cetearyl Alcohol - tworzy na powierzchni warstwę okluzyjną (film), która zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody z powierzchni (jest to pośrednie działanie nawilżające), przez co kondycjonuje, czyli zmiękcza i wygładza skórę i włosy
Myristyl Alcohol - składnik konsystencjotwórczy
Glycine Soja Oil*, Punica Granatum Seed Oil*, Ricinus Communis Oil*, Punica Granatum Extract*, Aloe Barbardensis Extract*, Acacia Farnesiana Extract*,Carthamus Tinctoris Oil - składniki z certyfikatem rolnictwa ekologicznego
 Lauroyl Sarcosine
Sodium Lactate - substancja nawilżająca
Hydroxyethylcellulose, 
Tocopherol
 Helianthus Annuus Seed Oil
Ascorbyl Palmitate
Parfum**, Linalool**, Limonene**, Geraniol**, Citronellol**, Citral** - Naturalne olejki eteryczne

Wyczytałam, że alkohol ze składu ma pochodzenie z fermentacji roślinnej.  Oznaczałoby to, że jest łagodniejszy, mimo to i tak nie jestem przekonana bo zauważyłam, że przy codziennym stosowaniu tej odżywki z czasem moja skóra głowy staje się podrażniona i muszę odłożyć ten kosmetyk, niestety zawartość alkoholu nie jest wskazana przy włosach tak suchych jak moje. 

 Modelka : Tiffany Tyrala,  Zdjęcie : klaudiapolanska.blogspot.com, Makijaż&włosy : ja


Podsumowując : 
Kosmetyki do włosów Alterry  korzystnie wpłynęły na moje włosy i przerzucenie się na nie z szamponów, odżywek i masek przepełnionych silikonami i innymi nie dobrymi dla włosów składnikami, nie było trudne :) Włosy prezentują się lepiej, lepiej się układają, nie plączą i nie wypadają jak kiedyś. Oczywiście nie jest to zasługa jedynie tych kosmetyków ale także odstawienie suszarki, olejowanie, nie targanie włosów ręcznikiem... :) 
Czy nawilżająca kuracja faktycznie nawilża? W pewnym stopniu tak, ale dla mnie nie wystarczająco. Zdecydowanie wpływa na polepszenie się stanu włosów ale maksymalnego nawilżenia nie uzyskamy. Na dodatek odradzam stosowanie tych kosmetyków przez dłuższy czas - alkohol może zniszczyć suche i farbowane włosy!

Dopiero zaczynam swoją walkę o piękniejsze włosy i wiem, że jeszcze duużo czasu muszę na to poświęcić. Przede wszystkim zależy mi na dobrym nawilżeniu, zagęszczeniu i naprawieniu stanu końcówek moich włosów, spalonych prostownicą. Wszelkich rad chętnie wysłucham! :) Piszcie także czy używacie kosmetyków do pielęgnacji włosów Alterry i czy jesteście zadowolone.


4 komentarze: