26 maj 2012

ZIAJA Odżywka Intensywne Odżywienie do włosów delikatnych



Dwa miesiące temu kupiłam różową odżywkę Ziaja, intensywne Odżywienie do włosów delikatnych. Czy jestem zadowolona?
W pierwszej kolejności skład
 


Aqua (Water)
Cetearyl Alcohol - zaaprobowany przez ECOCERT
Cetrimonium Chloride - ułatwia rozczesywanie ale może podrażnić
Dimethicone - Emulgator, stabilizator, składnik aktywny. Ma właściwości nabłyszczające, wykazuje też działanie nawilżające.
 Behetrimonium Chloride - konserwant
Isopropyl Myristate - zaaprobowany przez ECOCERT, Jest środkiem rozpuszczającym, zmniejszającym lepkość kosmetyków i emolientem.
Substancja natłuszczająca, nawilżająca, wygładzająca, zapewniająca ochronę.W dużych dawkach może powodować podrażnienia.
Polyquaternium-10 zmniejsza elektryzowanie się włosów, poprawia rozczesywalność
Panthenol - utrzymuje odpowiednie nawilżenie włosa, zapobiegając jego wysuszaniu
Ceramide 3 , Ceramide 6 II, Ceramide 1 - Ceramidy tworzą szczelny mur ochronny skóry; chronią ją przed utratą wody i wzmagają jej wchłanianie
 Phytosphingosine - pochodzenia roslinnego, ceramid
Cholesterol,
 Sodium Lauroyl Lactylate łagodny dla skóry
Carbomer - Substancja zagęszczająca. W nadmiernych ilościach może powodować swędzenie skóry.
Xanthan Gum - wpływa na lepkość
Sodium Benzoate - zaaprobowany przez ECOCERT. Substancja konserwująca
Parfum (Fragrance) - boję się, że może wysuszać.
Limonene, Linalool, Hexyl Cinnamal,Citronellol, Coumarin, Benzyl  Salicylate   - zapach
  Citric Acid - środek konserwujący 


Jest dość długi, ale wydaje mi się całkiem OK dla moich suchych włosów. Odżywkę używam na dwa sposoby
- nakładając na umyte włosy na same końcówki
- jako maski 


Jeśli użyję jej jako maski i potrzymam chociaż 30minut - wtedy mam bardzo gładkie, pachnące i błyszczące włosy.
Jako, że prostuje włosy lubię używać czegoś, co wzmocni je delikatnie przed prostowaniem lub tuż po. Wtedy końcówki są gładsze i błyszczące.


Zadaniem odżywki jest zamknięcie łusek i regeneracja włosów - co do pierwszego mogę się zgodzić, nada się do włosów męczonych prostownicami, suszarkami itp. jednakże żadnej regeneracji na dłuższą metę na moich włosach nie widzę. Krótkotrwały efekt odżywienia jest ;) 
Mogę się też zgodzić z tym, że odżywka zapobiega elektryzowaniu się włosów - sprawdza się w tym wręcz świetnie.

Nie polecam nakładania odżywki na skalp - może przeciążyć skórę i spowodować przetłuszczenie oraz oklapnięcie włosów.
Zapach odżywki jest intensywny i bardzo słodki - ja to uwielbiam :) Utrzymuje się dość długo na włosach.

Podsumowując jest to dodatek, który sporadycznie stosuję w swojej pielęgnacji włosów, zwłaszcza przy prostowaniu czy innych zabiegach stylistycznych, żeby włosy wygładzić i delikatnie odżywić :) Od czasu do czasu służy mi jako maseczka i wtedy też jestem zadowolona.

Cena : ok.6zł 

 A na koniec foto z sesji, których efekty pokazywałam już tutaj wcześniej ;) Malowałam ja, fotografowała Weronika K., pozowała Daria M.


10 komentarzy:

  1. Lubię kosmetyki Ziaja, ale ta odżywka u mnie się w ogóle nie sprawdza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w jaki sposób używasz i jakie masz włosy? :)

      Usuń
  2. Może kiedyś wypróbuję. Ostatnio stałam się łaskawsza dla Dimethicone w składzie :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba w nią zainwestuje, gdyż skończyła mi się odżywka do włosów. I stosowałabym ją jako maskę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja własnie zastawiam się nad zakupem drugiej buteleczki, tyle, że do używania w trakcie prostowania.

      Usuń
  4. Modelka cudownie wygląda w takim makijażu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo :) Dziękuję za odwiedziny.

      Usuń
  5. hey kochana :) dzieki serdeczne za szczery komentarz. lubie takie rady bo osobiscie jeszcze sie w tym wszystkim ucze i metoda prob i bledow sama szkole,wiec tym bardziej jestem zadowolona z tego. co do kreski,oj to moja zmora,musze duzo z nia cwiczyc bo nie dosc,ze zawsze wychodzi inaczej to jeszcze na kazdym oku jest rozna;p

    OdpowiedzUsuń
  6. piekne to foto z sesji, bardzo zywe, uwielbiam takie:)

    OdpowiedzUsuń