24 cze 2012

Nowa pielęgnacja włosów - Mycie odżywką

Jako, że moje włosy należą do zniszczonych i suchych potrzebują odpowiedniej pielęgnacji i dużo czasu na regenerację. Pisałam wam już, że odstawiłam popularne szampony i stopniowo zmieniam pielęgnacje na naturalniejszą. Dwa miesiące temu postanowiłam całkowicie odstawić szampon na rzecz mycia odżywką. Czy to był dobry pomysł?



Odżywka, którą chcecie myć włosy powinna posiadać prosty skład. Ja postawiłam na odżywkę do spłukiwania Hergon. Jak dobrze umyć włosy odżywką? Zapraszam do przeczytania notki jednej z najlepszych włosowych doradczyń : kliknij tutaj.



Nakładam odrobinę odżywki na włosy i wykonuję krótki masaż. Ważne jest, żeby kosmetyk spłukać letnią wodą, ogólnie nie powinnysmy otwierać łusek włosów zbyt gorącą wodą.

Konsystencja jest dla mnie w sam raz - ani za rzadka ani z gęsta, idealna do mycia :)  Posiada zapach typowego kremu, aczkolwiek szybko się ulatnia i nie jest nieprzyjemny. 

Całosć zamknięta jest w dużej buteleczce, która zawieta 500ml kosmetyku. To sprawia, że odżywka Hergon jest baaardzo wydajna :) 

Jak działa na moje włosy?

Już po pierwszym użyciu wiedziałam, że nie prędko ( jak nie nigdy ;) ) z niej nie zrezygnuję! W trakcie mycia włosy są bardzo gładziutkie, nie plączą się... i to samo następuje po zmyciu jak i po wysuszeniu :) Włosy są idealnie świeże, gładkie i już po miesiącu stosowania zauważyłam, że skóra mojej głowy i włosy  nie są przesuszone, powrócił blask, brak szorstoksci i łatwosć układania :) To  był bardzo dobry pomysł!

Nowa pielęgnacja włosów : 
  1. Na nieumyte włosy nakładam maseczkę, jest to zamiennie Isana lub Kallos Latte 
  2. Myje włosy odżywką
  3. Po umyciu i spłukaniu włosów letnia wodą nakładam odżywkę na przynajmniej 5minut i spłukuję zimną wodą
  4. Nie suszę włosów suszarką! Gdy wyschną, nakładam preparat Termo Ochrona z firmy Marion, szczególnie na końcówki i prostuję lub kręcę włosy. 
  5. Dwa razy w tygodniu nakładam olejek Khadi na całą długosć włosów i skalp.
Niedługo możecie spodziewać się recenzji poszczególnych kosmetyków z planu pielęgnacyjnego powyżej :) Niektóre kosmetyki stosuję miesiąc, niektóre dwa. Widzę duuużą poprawę stanu moich włosów ale wciąż jeszcze długa droga przede mną... :) 

 Ostatnio dużo pracowałam jako wizażystka, między innymi malowałam do sesji testowej. Zobaczcie, jakie piękne włosy ma moja modelka! :)
                  foto: Ilona Celina Rorzkowska, modelka: Joanna Dobrowolska, makijaż: Ja.  Niedługo postaram się wam pokazać jakies zdjęcia ze mną :)


A wy jak myjecie swoje włosy? 

12 komentarzy:

  1. oo o tym (myciu odżywką) jeszcze nie słyszałam :)

    http://delancydame.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie polecam, nie ma sensu niszczyć włosów szamponami :)

      Usuń
  2. czekam na Twoją opinię o tej odżywce z Isany w tubie :)
    pielęgnacja prosta, ale ważne, żeby była skuteczna w odbudowie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno się pojawi :) Im prostsza i naturalniejsza pielęgnacja tym lepiej. Dzięki za odwiedziny i zapraszam ponownie ^^

      Usuń
  3. ale tu u Ciebie fajnie :) obserwuję i będę korzystać z Twoich rad :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bardzo dbam o włosy, nawilżam, podcinam koncówki, ale mimo wszystko moje włosy stoją w miejscu, od lat nie chcą rosnąć...

    Przy okazji odwiedzin Twojego bloga, zapraszam Cię serdecznie na konkurs, który wystartował dziś na moim blogu. Do wygrania 3 zestawy lakierów do paznokci Golden Rose :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko to jest juz od dawna na super blogu:

    http://blondhaircare.blogspot.no/p/wosowy-poradnik-w-piguce.html

    ja zawsze najpierw olejuje wlosy na calą noc, i potem zmywam odzywką Hegron bez splukiwania, potem stuningowana półproduktami maska (keratyna,elastyna,mocznik) potem płukanka octowa. po osuszeniu wlosow wcierka w skalp,mgiełka proteinowa i zabezpieczenie końcówek.

    Na porost włosów polecam wyciag z drozdzy w tabl, ale trzeba brac w bardzo duzej ilosci codziennie przez pare miesiecy zeby dalo skutki.
    Sama wyhodowalam w ten sposob włosy prawie do pasa:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego właśnie wspomniałam o tym blogu, warto poczytać ;)

      Usuń
  6. O takiej historii jeszcze nie słyszałam żeby myć odżywką ciekawe bo sama mam problem a zwłaszcza w lecie ze włosy są przesuszone ale jeśli mogę cos polecić to szampon z YR z wyciągu z zboża no cudo i do tego odżywka

    OdpowiedzUsuń
  7. Okropna głupota mycie odżywką włosów. Męczysz tym strasznie skórę! Plus odżywką nie umyjesz porządnie włosów tak jak Ci się wydaje. Twoja pielęgnacja bardziej zatyka i skleja łuski niż pielęgnuje włosy.
    To nie jest dobra opcja. Dobra pielęgnacja to dobry szampon najlepiej roślinny, naturalny ponieważ one nie zawierają dużej ilości chemii a rośliny dobrze wpływają i na włosy i na skórę głowy, do tego odzywka także roślinna (lub nie) najlepiej żeby nie zawierała po prostu jedwabiu i silikonu. Ostatecznie mgiełka w odżywce do włosów lub olejek tak jak ty używasz. Błędem jest używanie paru odżywek, paru olejków i nie wiadomo co jeszcze bo to osłabia bardzo włosy. Co za dużo to nie zdrowo;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Głupota? Oj nie dla mnie. Moje włosy są idealnie umyte, skalp nie swędzi, nie jest podrażnionmy ani wysuszony jak to juz miałam po różnych ziołowych i roślinnych szamponach... :)

    Jakie więcą szampony plecasz? Proszę o konretną markę.

    Istotne jest też to, że każdy ma inną skórę, inny typ włosów, inne problemy... tak więc nie dla każdego będzie jedno idealne rozwiązanie.

    Zgadzamv się co do ostatnich słów - co za dużo to nie zdrowo, za dużo mieszania odżywek itp do niczego nie prowadzi. Moje włosy nie lubią wręcz dużej ilości zmian w krótkim czasie.

    OdpowiedzUsuń