20 maj 2013

Farbowanie włosów tonerem

11 kwietnia zdecydowałam się na ożywienie mojego koloru włosów, wreszcie z burgundów i wiśni przeszłam w intensywną, rażącą wręcz czerwień. W dzisiejszym poście będą Wam towarzyszyć zdjęcia z mojej kwietniowej, pin-upowej sesji. Zdjęcia wykonał Mirosław Szponar, ja zajęłam się pozowaniem, stylizacją i makijażem. Fryzurą zajęła się Monika Patryka, w trakcie sesji pomagała nam Agnieszka Augustynowicz, świetna stylistka z masą przeróżnych kreacji.
Jaki toner?

Ja użyłam La Riche, odcień Poppy Rose. Firma ta jest znana z szerokiej gamy kolorów :)

Jak  zafarbować włosy tonerem ? 

Najlepszy efekt uzyskujemy po wcześniejszym rozjaśnieniu włosów. Rozjaśnione włosy
należy umyć zwykłym szamponem, pozostawić je do względnego wyschnięcia a następnie nakładać toner bezpośrednio z opakowania.

Jeżeli włosów nie rozjaśnimy, możemy uzyskać delikatnie ożywienie naszego własnego koloru, jednakże nie będzie on taki jak z palety kolorów. 

Jak długo farbować? 

Toner trzymałam na własnych włosach 3 godziny, na przedłużanych 4 godziny. Powinnyście to dostosować do waszego stanu włosów- jeżeli są cienkie i delikatne to ok.4 godziny wystarczą. Jeżeli gęste i mocne, to nawet 8 godzin.

Czy farbować samemu czy zostawić to fryzjerce?

Ja wzięłam sprawy we własne ręce i oszczędziłam na tym ok.200 zł :) Nie mniej jednak, najlepiej mieć kogoś do pomocy.

Jak bardzo toner niszczy włosy?

To rozjaśnianie najbardziej je zniczy. Ja rozjaśniałam włosy na... olej ze słodkich migdałów. Miałam  go na włosach na dwie godziny przed rozjaśnianiem a także podczas nakładania rozjaśniacza. Samo rozjaśnianie trwało ok.30 minut. Włosy były nico sztywne, ale nie wypadały i nie kruszyły się. Po nałożeniu tonera na włosach trzymałam maseczkę nawilżającą z Isany przez ok.40 minut. Włosy więc po całości farbowania wyglądały dobrze :) Co więcej, zazwyczaj po zwykłym farbowaniu włosy potrzebują dokładnej pielęgnacji, dużej ilości maski i odżywki, żeby były gładkie - po tonerze, nie są tak mocno wysuszone. Zdecydowanie zdrowsze niż po zwykłym farbowaniu.

Jak długo utrzymuje się efekt? 

Włosy myję co drugi dzień, przy pierwszy myciu wanna była różowa... ;) Czytałam różne opinie - w zależności od tego jak pielęgnujemy włosy tak długo efekt się utrzyma. Średnio powinien być to miesiąc, więc standardowo :) Niektóre odcienie jednak ponoź wypłukują się szybciej, np. odcienie zieleni - ale nie wiem, nie sprawdziłam. W każdym razie mój kolor ma już ponad miesiąc a aktualne zdjęcia mogliście zobaczyć w poprzedniej notce :) Planuję poprawki w tym tygodniu.


Czerwień na głowie... to dla mnie normalna rzecz już od paru dobrych lat :) Zaczynałam od rudości, potem szalałam z różnymi odcieniami czerwieni i tak już mi zostało do dziś. Gdy miałam 16 mój kolor był nieco zbliżony do dzisiejszego, jednakże taką intensywność i trwałość dał mi jedynie toner :) Nie czuję, że jest to odważny odcień (niebieski czy zielony, to jest dopiero czad!), ale wiem, że wielu ludzi tak uważa. Malutka dziewczyna w tramwaju złapała ostatnio swoją mamę za spódnicę i zarzekała się, że identyczny kolor zrobi sobie jak dorośnie, mama popukała się w głowę ;P
Pozdrawiam serdecznie!

19 komentarzy:

  1. Przepięknie Ci w tym kolorze! Ja próbowałam uzyskać fiolet na rudych włosach, tymi właśnie tonerami. Sprzedawczyni poinformowała mnie, że efekt nie będzie bardzo mocny, ale jak wezmę ciemny fiolet, to kolor złapie...
    Potem męczyłam się z najbrzydszym kolorem świata na głowie ;/ Jeśli ktoś nie chce rozjaśniać, zdecydowanie polecam pianki koloryzujące.

    vamppiv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, toner ma to do siebie, że najlepiej wychodzi na rozjaśnionych włosach, wtedy można uzyskać czysty odcień. A te pianki, to może być super pomysł :) Polecasz jakąś firmę?

      Usuń
  2. Zastanawiam się jaki kolorek do mnie by pasował :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiesz czy można kupić we Wrocławiu tonery w jakimś sklepie fryzjerskim czy coś ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :) We Wrocławiu jest sklep + salon fryzjerki na ul. Podwale 66.

      Usuń
  4. jeśli chcę farbować włosy ciemny blond na róż - muszę je rozjaśniać? chciałabym uzyskać efekt na miesiąc, nie niszcząc przy tym włosów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepszy efekt uzyskasz na rozjasnionych włosach ale na blodzie jak najbardziej możesz spróbować :) Spodziewaj się tylko, że kolor będzie nieco ciemniejszy.

      Usuń
  5. 4h mieć toner na głowie aż nie chce mi się wierzyć że to tyle trwa O,o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można trzymać 15 min a są tacy co i całą noc trzymają... ;) Wszystko zależy od tego jakie masz włosy i jaki efekt chcesz uzyskać.

      Usuń
  6. A możesz napisać jak rozjaśniałaś włosy na olej ze słodkich migdałów? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałam, nałożyłam olejek ze słodkich migdałów wcześnie,dwie godziny przed rozjaśnianiem a także podczas nakładania rozjaśniacza. Jeżeli muszę rozjaśnić włosy to robię to tylko tak, bo wtedy nie są tak trudne w rozczesaniu.

      Usuń
  7. Po ostatnim "tonerowaniu" została mi zielonkawa poświata. Czym to usunąć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myj czesto szmaponem rumiankowym lub przeciwłupiezowym

      Usuń
    2. Ja bym nie szalała sama, poszłabym do fryzjera.
      Płukanka z rumianku może pomóc ale będzie to bardzo długotrwały proces.

      Usuń
  8. Chciałabym sobie na wakacje zrobić niebieskie końcówki, właśnie tonerem, ale nie wiem jak będzie wyglądał niebieski kolor na jasnobrązowych włosach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie wyglądać dobrze. Żeby kolor wyszedł w 100% taki jak na próbce/opakowaniu to włosy nalezy pierw rozjaśnić w miejscu gdzie chcesz mieć toner.

      Usuń