22 paź 2013

Moja aktualna pielęgnacja twarzy

Jak wiecie, mam cerę mieszaną w stronę tłustej. Skronie, policzki i broda są tłuste i to tam występują u mnie różnego rodzaju krostki, natomiast czoło i nos są suche. Muszę więc odpowiednio dbać o każdą z tych partii twarzy :) Odkąd wprowadziłam oleje do pielęgnacji, cera staje się coraz mniej problematyczna.


Rano

Nigdy nie mam za wiele czasu ;) Najbardziej lubię przemyć twarz delikatnym, zimnym (trzymam w lodówce) tonikiem. Następnie nakładam odrobinę olejku i wykonuję podstawowe poranne czynności. Przed nałożeniem podkładu stosuję krem nawilżający.

Wieczorem
Klucz mojej pielęgnacji! To wieczorami poświęcam skórze najwięcej czasu, wykonuję dokładny demakijaż, oczyszczam twarz żelem, dwa razy w tygodniu robię peeling cukrowy lub kawowy. Na noc nakładam macerat z olejkiem.


Produkty, których używam tej jesieni :

Tonik :
  • skrzyp polny+pokrzywa lub rumianek
 Zioła zalewam wrzątkiem i pozostawiam na całą noc. Następnie odsączam je i wodę przelewam do buteleczki. Trzymam w lodówce nie dłużej niż 5 dni, robię je więc w malutkich ilościach.
Oleje : 
  • Kokosowy - moje ostatnie odkrycie :) Kocham zapach kokosa, musiałam w końcu też na własnej skórze przekonać się o jego niesamowitych własciwościach kosmetycznych. Sprawdza się super! Szybko się wchłania pozostawiając skórę nawilżoną i przyjemną w dotyku a do tego pachnącą :)
  •  Avokado - pisałam o nim tutaj.
Maceraty : 
  • Arnika - idealny produkt na przebarwienia!
  • Kasztan - stosuję na zmęczoną cerę oraz przeciwzmarszczkowo.
Krem : 
  • Ziaja Sopot Spa - pisałam o nim tutaj.

Płyny micelarne :
  • Ziaja Sopot Spa - najlepiej radzi sobie z delikatnym makijażem, ma piękny zapach i jest łagodny dla skóry.
  • Tołpa - radzi sobie niezawodnie z każdym makijażem, łagodny dla skóry, bardzo wydajny, malutka ilość zmyje wszystko.
  Żele oczyszczające : 
  • Tołpa mikro złuszczający żel peelingujący do mycia twarzy. Mój faworyt! Świetnie, mocno oczyszcza, normalizuje i sprawia, że moja skóra wygląda o wiele lepiej. Nie pozostawia uczucia ściągniętej skóry, nie wysusza.
  • Kolastyna Refresh. Żel do cery normalnej i mieszanej. Bardzo dobrze usuwa resztki makijażu, skóra jest dobrze oczyszczona, jednakże trzeba uważać z ilością - za dużo może powodować uczucie sciągniecia skóry.





10 komentarzy:

  1. zrobię sobie ten tonik co Ty na próbę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogłabyś wstawić zdjęcie tego olejku kokosowego? Naturalny nie powinien mieć zapachu ani smaku i być w stanie stałym. Chyba, że jest mieszany z wodą i dodane są substancje zapachowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zdjęciu, które wstawiłam, widoczne są wszystkie kosmetyki :) Nie kupuję nienaturlanych olejków. Ten słoiczek z zieloną naklejką to właśnie olej kokosowy firmy Evafit, 100 % naturalny bez dodatków, niefiltrowany i nierafinowany. Pachnie po prostu tym, z czego został stworzony, kokosem :)

      Usuń
  3. Świetny i pomocny post;) Na pewno skorzystam z Twoich porad;)


    WIESZ CO NOWEGO U MNIE??

    ZAPRASZAM http://more-fashionnnn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam taki sam rodzaj cery - i co do pielęgnacji twarzy, odkryłam, że moja cera uwielbia mydło Aleppo i olej arganowy - wręcz go spija.

    OdpowiedzUsuń
  5. Co do pielęgnacji twarzy - mam taką samą cerę jak Ty i używam do oczyszczania mydla Aleppo, a do nawilżania kremu Physiogel na noc. Okazjonalnie olej arganowy (mnie wyjątkowo nie zapycha).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam dużo dobrego o tym mydle i pewnie kiedyś się skuszę. Olej arganowy stosowałam długi czas i moja skóra też bardzo się z nim polubiła, zdecydowanie bardziej niż włosy :)

      Usuń