12 maj 2014

Podkład BB czy CC, może coś innego ? Czyli jaki podkład wybrać na wiosnę i lato.

Każdy wie, że na ciepłe pory roku należy zaopatrzyć się w lżejsze ubrania, przewiewne buty, ochronę przeciw słoneczną. Jednak czy każdy zmienia swój podkład? Czy w ogóle warto to robić, czy lepiej trzymać się jednego, sprawdzonego?

Na pewno warto wypróbować coś lżejszego dla skóry, a ona nam się odwdzięczy :) Tym bardziej na wiosnę i lato, gdzie nasza skóra poci się i przepuszcza więcej składników wgłąb siebie. 
Rozglądnijmy się więc za alternatywą dla naszego ówczesnego podkładu. Opiszę wam po krotce co ostatnio jest popularne i za jakim produktem możecie się rozglądnąć, żeby nie odczuć tego zbytnio w portfelu, jeżeli nowy podkład wam się nie spodoba.

Podkład BB

to podkład w formie balsamu, który ma nie obciążyć naszej skóry a wyrównać koloryt cery. 
 Łączy w sobie takie produkty jak: preparat ochronny z filtrami SPF, 
rozświetlający fluid i delikatny krem nawilżający 
Jest lżejszy od typowego podkładu,pozwala oddychać skórze nawet latem.
 Polecany do cer szybko zapychających się, trądzikowych a także suchych, pozbawionych 
promienności.Nie waży się i nie spływa, za sprawą słońca, skóra po użyciu nie błyszczy się.
Podkład ma niebieską zakrętkę jak całość tubki ale zamieniłam ją, ponieważ pierwotną gdzieś posiałam :P

Dzięki swojej siostrze na codzień używam, popularnego już w internecie, podkładu BB Eveline. 
Sprawdza się idealnie nawet na moich tłustych policzkach. Nie spływa, 
trzyma się (po przypudrowaniu) cały dzień. Większe zmiany (krostki czy większe przebarwienia) 
zakrywam korektorem.  Skóra nie zapycha się i wygląda znacznie lepiej 
po demakijażu, widocznie odpoczęła od podkładów kryjących :)
Podkład CC


Również posiada lekką, nie zapychającą cery formułę. Może zawierać składniki aktywne przeciwzmarszczkowe, nawilżające, łagodzące i obkurczające naczynia krwionośne.
Bardzo fajnym kremem CC, który na pewno polecę swojej mamie, ponieważ ma naczynka, jest podkład Catrice. Mam kolor naturalny, który pięknie stapia się z cerą, chociaż dla mnie jest odrobinę za ciepły. Pięknie wygładza cerę, zakrywa przebarwienia, drobne naczynka. Pozostawia na skórze jakby satynowe uczucie, w ciągu dla jest w ogóle nie odczuwalny a trzyma się spokojnie 5-6 godzin na mojej mieszanej cerze. Przy przypudrowaniu go pudrem fixującym utrzyma się jeszcze dłużej.
Podkład rozświetlający
Nie jest balsamem ale jest lżejszy od standardowego podkładu. Często zawiera składniki nawilżające, odbija światło.
O swoim ulubionym podkładzie rozświetlającym w niskiej cenie pisałam wam tutaj.
Jak nakładać lekki podkład ?
To bardzo ważne, żeby nakładać delikatne podkłady w dobry sposób! Możecie byś w ogóle nie zadowolone, jeżeli nałożycie podkład...palcami. Wiem, że to najpopularniejsza forma i najwygodniejsza na co dzień. Ale...uwierzcie mi, podkład nakładany pędzlem utrzyma się dłużej, nie straci swoich właściwości i będzie nałożony lepiej na waszą skórę. Oczywiście można nałożyć podkład palcami i być zadowolonym, ale spróbujcie z gąbeczką lub pędzlem to zauważycie różnicę :))
1. Nakładamy podkład z dłoni na pędzel


Polecany do cer dojrzałych a także matowych, pozbawionych elastyczności. Znacznie poprawia koloryt skóry, odbija światło wygładzając zmarszczki a także jest lekki, więc nie zbiera się w załamaniach skóry. Może być stosowany dla cer suchych, z naczynkami a także wrażliwych.



Malowałam nim też klientki przy makijażach dziennych przy okazji wykonywanych przeze mnie analiz kosmetycznych i muszę powiedzieć, że zawsze byłyśmy zadowolone z jego lekkości. Gama kolorystyczna mogłaby być szersza, ale w większości sprawdza się dobrze.


Bardzo polecany do cer przesuszonych, zaniedbanych, dla osób palących papierosy.
Sprawdzi się też przy cerach mieszanych. Idealny na co dzień ale także do sesji zdjęciowych :) Nadaje skórze zdrowy, promienny wygląd i kryje mocniej niż podkład CC lub BB.

\Nie spotkałam się jeszcze z lepszym w tak niskiej cenie, bo z wysoko półkowych to wiecie... jest co wybierać :D

1. Z ręki nabieramy podkład na pędzel, tak, żeby cały był pokryty

2. Podkład dokładnie dociskamy do skóry! wklepujemy równomiernie miejsce przy miejscu.
3. Jeżeli chcecie utrwalić podkład pudrem koniecznie poczekajcie aż dobrze wyschnie, żeby uniknąć plam.

Jakie pędzle wybrać? 
Celowo piszę o pędzlach, ponieważ nie mogę za bardzo wypowiedzieć się o gąbeczkach. Używam tylko jednorazowych, silikonowych w razie pokazu mody lub dużej ilości modelek do ogarnięcia. Na ogół używam więc pędzli i to nimi pracuje mi się najwygodniej.

Polecam wam wypróbować pędzle dobrze ścięte i gęste. Moim ulubieńcem jest Real Techniques(50zł) ale spokojnie możecie go zastąpić pędzlem z Hakuro(31 zł) czy innym o podobnym kształcie. Pamiętajcie, żeby wasz pędzel dokładnie myć i pielęgnować a będzie wam służył długo. Nie ma sensu wydawać mniejszych pieniędzy na pędzel do podkładu bo możecie się zrazić ich złym wykonaniem.

Wszystkie pytania mile widziane! 
Chciałabym też żebyście napisały mi jakie podkłady lubicie stosować latem :)

4 komentarze:

  1. Ja kupiłam jakieś dwa tygodnie temu krem CC od Bourjois i to pierwszy kosmetyk tego typu z którego jestem aż tak zadowolona. Daje cudowny,delikatny efekt. Wygładza,nawilża, lekko kryje i po kilku godzinach nadal wygląda przyzwoicie:) Warty wypróbowania

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda ciekawie, a ja nie miałam jeszcze ani BB ani CC:D

    OdpowiedzUsuń
  3. w sumie nigdy nie używałam tego rodzaju kremów ale latem chętnie wypróbuję zamiast tradycyjnego podkładu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja bardzo sie ciesze Marto, ze napisalas kilka wskazowek o pielegnacji cery tzw. dojrzalej, bo my tez chcemy ladnie wygladac nie tylko dla nas samych, ale takze, zeby nie przynosic wstydu naszym corciom. Wskazowki o nakladaiu podkladu czy fluidu, bardzo mi sie przydadza. Do tej pory uzywalam takich malych owalnych gabeczek (latwo sie myja po kazdorazowym uzyciu), ale dobry pedzel tez pewnie by sie przydal. Poprosze jeszcze jakies wskazowki o dobrym tuszu do rzes, ktory nie robi nam czerwone oczka krolika. Pozdrawiam Cie cieplutko i wylecz sie porzadnie, bo dlugotrwale przeziebienie nie jest jednak bezpieczne. Teresa

    OdpowiedzUsuń