28 lis 2014

O czerwonym kolorze moich włosów : rozjaśnianie, tonery, kolor

Cześć dziewczyny:) Dzisiaj odpowiem na najczęściej zadawane pytania o moich czerwonych włosach. Pytacie o to, jak zrobić, żeby kolor był tak żywy, czym farbuję i czy trzeba rozjaśniać włosy, Wszystkie odpowiedzi znajdziecie poniżej, starałam się wyczerpać temat :)



Pierwszy post z tego cyklu znajdziecie tutaj.

Rozjaśnianie

Tak, trzeba rozjaśnić włosy żeby uzyskać żywą, równomierną czerwień. Szczególnie jeżeli macie włosy brązowe czy czarne, nie ma szans żeby taki kolor wyszedł bez rozjaśniania na takich włosach.
Ja rozjaśniłam całe włosy przy pierwszym farbowaniu, teraz rozjaśniam co ok.2 miesiące same odrosty.

Rozjaśnianie na olej

To jest mój sposób na to, żeby włosy przeżyły ten proces :D na noc przed rozjaśnianiem nakładam olej awokado lub ze słodkich migdałów - musi być taki, który nawilża i odżywia wasze włosy. Śpię w koczku po czym na następny dzień nie zmywam oleju, tylko bezpośrednio na tak przygotowane włosy nakładam rozjaśniacz. Rozjaśniacza nie trzymam dłużej niż 10 minut.

Nakładanie toneru

Jak już wiecie z poprzedniej notki w tym temacie, używam toneru Poppy Red firmy la Riche. Aktualnie mieszam go także z bardziej rudymi tonami tej samej firmy.
W zależności od tego jakie macie włosy tak długo trzymacie toner, jeżeli chcecie otrzymać efekt chwilowy polecam trzymać 40 minut, jeżeli na 2-3 tygodnie, 1-2 godziny.


Intensywny kolor

Jeżeli mój kolor odrobinę wyblaknie lub wpada w zbyt różowe tony, odświeżam go mieszając tonery z maską do włosów, trzymam pod ręcznikiem przez 30-40 minut i zmywam chłodną wodą :)

Co wzmacnia kolor lub go nie wypłukuje?

Olej abisyński - wzmacnia kolor i błysk, do tego nawilża. Nie używałam go ostatnio przez miesiąc i od razu zauważyłam jak moim włosom go brakuje! Pokornie więc wracam do stosowania na noc 1-2 w miesiącu :)

Alverde odżywka do włosów farbowanych z kwiatem lipy i żurawiną - najlepsza odżywa jaką stosowałam do przedłużenia trwałości, toner z włosów nie schodzi przy spłukiwaniu, odżywkę nakładam po myciu i trzymam minimum 5 minut.

Mycie włosów odżywką Hergon - jest to najdelikatniejsza forma mycia, zmiękcza włosy ale nie powoduje nadmiernego wypłukiwania, włosy są po niej gładkie, łatwo się rozczesują i w ogóle nie mamy wrażania sztywności jak to zwykle jest po farbowaniu.

PS: Tak, kolor na żywo jest tak samo mocny i rażący jak na zdjęciach :)





12 komentarzy:

  1. Różne gusta i guściki. Moim zdaniem Twoje włosy (nie ich kolor), przynajmniej na niektórych zdjęciach z sesji, wyglądają bardzo sztucznie, jak peruka. Nie wiem od czego to zależy. Może zrezygnuj z dopinek i postaw bardziej na naturalność? Jesteś bardzo ładna, ale widziałam włosy w różnych kolorach. Niektóre były bardzo zniszczone, niektóre z efektem "peruki" - jak Twoje, a niektóre bardzo piękne, lśniące i zadbane. Nie wiem od czego to zależy, bo ja zrezygnowałam z farbowania włosów jakieś 3 miesiące temu. Po ostatnim rozjaśnianiu, musiałam obciąć połowę długości włosów, bo były martwe. Więc jak ktoś chce rozjaśniać sam niech się stosuje do Twoich zaleceń, a jak ktoś się na tym nie zna (tak jak ja) niech nie kombinuje i idzie do fryzjera. Teraz mam włosy do połowy policzka i czeka mnie mozolne zapuszczanie i fryzura niezbyt wyjściowa (niedługo będę miała odrosty do połowy włosów), ale postanowiłam sobie, że nie będę więcej farbować. Przynajmniej nie przez najbliższe pół roku. Muszą kudły odpocząć :D Ach, no i w sumie wydaje mi się, że ten efekt "peruki" to mimo wszystko odpowiedź Twoich włosów na takie częste traktowanie ich chemikaliami, bo nawet milion odżywek, zamiast odżywić może zaszkodzić. Odżywki też obciążają włosy plus jakieś oleje i takie inne. A z tego co napisałaś, to dużo tego stosujesz, a efektu na zdjęciach nie widać. Widać tylko sztuczne włosy, bez połysku, mimo, że kolor fajny :) Możecie hejtować za... 3... 2... 1... JUŻ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki kolor będzie zawsze wyglądał jak peruka, ponieważ nie jest to kolor mieszący się w naturalnej bazie. Jest on wręcz rażący.
      Chyba nie czytasz mojego boga, bo ja włosów chemikaliami nie traktuję. Najwięcej używam naturalnych olejów, używam też kosmetyków nie testowanych na zwierzętach i ze składem naturalnym. Toner to nie jest farba do włosów, osadza się NA a nie WE włosie :)
      Jedyny chemiczny zabieg to rozjaśnianie raz na dwa miesiace odrostów, sposobem na olej,

      Po drugie, moje włosy nigdy nie będą wyglądały dobrze ze wzglęu na stan mojego zdrowia, zawsze będą słabe, puszczące się i nie będzie ich wiele. Stosuję dobrą, naturalną pielęgnacje już ppnad 3 lata i widzę w nich różnice ale leki, ogólny stan zdrowia to rzecz najistotniejsza i tego się nie przeskoczy.

      Sprawa dopinek - noszę głównie z tyłu głowy i głównie na zdjęcia, jest to najmniej niszcząca forma przedłużania włosów (zaznaczam - przedłużania, nie
      zagęszczania).

      Mi się podobają, Tobie nie. Opinie słyszą przeróżne ale jestem przede wszystkim modelką i mój kolor włosów będzie taki jaki podoba się moim pracodawcom.

      Usuń
  3. Ja bym chciała różowe ale po pierwsze szkoła po drugie musiałabym rozjaśniać też:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, ale zawsze można zrobić pare pasemek... ładnie to wygląda na lokach :)

      Usuń
  4. Świetna notka! Te odżywki są dostępne w drogeriach? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Odżywka Hergon tak, Alverde w Niemieckich droperiach i w internecie.

      Usuń
  5. Ile wydajesz miesięcznie na swoje śliczne włosy? Jestem na etapie ciemnego mahoniu, który wychodzi ze żwykłej czerwonej farby i moich naturalnych brązowych włosów. Marzą mi się jasne, ale nie wiem czy mnie stać na utrzymanie takiego efektu ._.

    OdpowiedzUsuń
  6. W czym rozjasnialas włosy, czy może być to sam oxydant 9%? Jeśli tak to jak go nakładać? Dzieki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia :/ Kupuję rozjaśniacz w sklepie, w Polsce np. firmy Marion.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź, mam jeszcze pytanie odnośnie tonerów. Ile zazwyczaj zużywasz opakowań do jednego farbowania? Czy mieszasz je z czymś? Widziała filmiki na YT że dziewczyny mieszają bodajże z odżywkami.

      Usuń